پمپ بنزین لیفتراک
عامل حرکت لیفتراک ها همواره با موتور و عملکرد آن شناخته میشود. اما موتور لیفتراک نیز به نوبه خود برای حرکت نیاز به سوخت و یا تامین کننده انرژی دارد. در لیفتراک های احتراق داخلی این سوخت معمولا بنزین است. موتورهای احتراق داخلی که از ابتدای تاریخ تولید لیفتراک تا به امروز رایجترین نوع پیشرانه مورد استفاده در این صنعت هستند برای تامین نیروی لازم چرخش چرخها و به حرکت در آوردن و لیفتینگ بار نیاز به انفجار درون سیلندرهای خود دارند. این انفجار در اثر تراکم مخلوط سوخت و هوا رخ میدهد. بنابراین یکی از دو عامل اصلی احتراق درون سیلندرها سوخت است. به این معنی که موتور لیفتراک بدون سوخت قادر به انجام هیچکاری نخواهد بود و بدون شک لیفتراک نیز هیچ حرکتی نخواهد داشت. همچنین میزان این سوخت نیز در عملکرد مناسب موتور و کیفیت احتراق موثر است.
پمپ بنزین لیفتراک
سوخت در تمام لیفتراک ها با موتورهای بنزینی درون باک ذخیره میشود. اما این مایع حیاتی موتور به وسیلهی پمپ به موتور میرسد. در واقع سوخت مسیر بین باک و موتور را به کمک پمپ طی میکند. پمپ بنزین لیفتراک قطعهای یکپارچه و واحد است که چند وظیفه را یکجا انجام میدهد.
به این معنی که این قطعه که معمولا درون مخزن سوخت قرار دارد سوخت را با فشار به سمت موتور لیفتراک میرساند و در صورتی که سوخت فشار لازم را نداشته باشد عمل تزریق آن به درون سیلندرها به خوبی صورت نمیگیرد. علت قرار دادن پمپ سوخت خودرو درون باک، تماس مستقیم آن با بنزین، خنک شدنش در اثر این تماس و کاهش صدای فعالیتش است. البته پمپ بنزین همیشه درون مخزن نیست و برخی از انواع این قطعه روی بلوک سیلندر یا در مسیر بنزین سوار میشوند. فشاری که پمپ به بنزین وارد میکند بین ۴ تا ۶ بار است. اگر سوخت با فشاری کمتر به سمت موتور هدایت شود فرآیند پاشش و به دنبال آن احتراق به خوبی صورت نمیگیرد.
انواع پمپ بنزین لیفتراک
پمپهای بنزین سیستمهایی چند منظوره هستند که فرآیند ایجاد فشار در سوخت، فیلتر کردن و ارسال آن را بر عهده دارند. در بعضی لیفتراک ممکن است از دو پمپ بنزین استفاده شود. یکی به منظور ارسال سوخت و یکی برای ایجاد فشار و فیلتر کردن. گاهی نیز سنسور سطح بنزین با برخی از انواع پمپ که درون باک قرار میگیرند در یک پکیج قرار دارند که بالا رفتن هزینه تعمیرات را به دنبال دارد. اما به طور کلی پمپهای بنزین بر اساس کارایی به دو دسته تقسیم میشوند.
۱. پمپهای مکانیکی
۲. پمپهای الکتریکی
تفاوت اصلی و عمده این دو پمپ استفاده از انواع مکانیکی در لیفتراک های کاربراتوری و استفاده از مدلهای برقی در لیفتراک های انژکتوری است. نمیتوان از یک پمپ مکانیکی در لیفتراک انژکتوری استفاده کرد و همینطور پمپهای برقی قابل استفاده در لیفتراک های کاربراتوری نیستند.
فروش پمپ بنزین لیفتراک
همانطور که در بالا ذکر شد پمپ بنزین لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از پمپ بنزین و یا استفاده از قطعهای که مورد تائید نیست میتواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پمپ بنزین لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پمپ بنزین لیفتراک سهند ، پمپ بنزین لیفتراک تویوتا ، پمپ بنزین لیفتراک سپاهان ، پمپ بنزین لیفتراک دوو-دوسان، پمپ بنزین لیفتراک کوماتسو، پمپ بنزین لیفتراک آریا و... اشاره نمود.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
اویل پمپ لیفتراک
قطعات زیادی در لیفتراک وجود دارند که با عملکرد درست خود به روشن شدن و حرکت کردن آن کمک می کند. اجزای لیفتراک همانند پمپ بنزین، شمع ها و وایر شمع ها، باتری، دینام و … همه باید به خوبی کار کنند تا عملکر مطلوب را برای لیفتراک به ارمغان بیاورند.
موتور یا پیشرانه یکی از پیچیده ترین قسمت های هر لیفتراک است و معمولاً لیفتراک سازان برای بهبود عملکرد و راندمان آن تلاش زیادی انجام می دهند. قطعاتی که در پیشرانه لیفتراک وجود دارند در فشار و دمای کاری بالایی قرار دارند و سرعت حرکت این قطعات در پیشرانه بسیار بالاست. هنگامی که پیستون درون سیلندر حرکت می کند، بین این اجزای فلزی اصطکاک بسیار شدیدی اتفاق می افتد که این اصطکاک باعث مستهلک شدن قطعات و از بین رفتن آنها به مرور زمان می گردد. همچنین همانطور که می دانید وجود اصطکاک باعث تولید گرما نیز می شود و یکی از مهمترین وظایف روغن موتور خنک سازی همین قطعات است.
مهندسین طراح موتور لیفتراک برای جلوگیری از افزایش دما و همچنین فرسوده شدن قطعات پیشرانه از روغن ها مخصوص استفاده می کنند که در دمای بالا خصایت روان کنندگی خود را از دست نمی دهند. اما برای به جریان درآوردن روغن موتور در پیشرانه نیاز است تا از قطعه ای به نام پمپ روغن یا اویل پمپ استفاده شود. روغنی که در داخل کارتر وجود دارد با فشار توسط یک پمپ به قطعات پیشرانه رسیده و از اصطکاک شدید بین این قطعات و در نتیجه افزایش دمای آنهاجلوگیری می کند. به این پمپ که نقشی کاربردی در وسیله نقلیه بر عهده داشته و نیروی محرکه خود را توسط میل لنگ لیفتراک به دست می آورد، اویل پمپ یا پمپ روغن (به انگلیسی Oil Pump) گفته می شود.
عملکرد صحیح اویل پمپ در لیفتراک باعث افزایش طول عمر موتور و قطعات موجود در آن می شود و در صورتی که از نواقص احتمالی این قطعه حیاتی غافل شوید، خسارت بالایی را به وسیله لیفتراک شما وارد خواهد کرد.
اویل پمپ لیفتراک روغن را به سمت فیلتر روغن ارسال می کند و پس از عبور جریان روغن از درون فیلتر، این مایع به داخل مدار روغن کاری پیشرانه ارسال می شود. اویل پمپ نقشی بسیار مهم و حیاتی در لیفتراک دارد و هر گونه عیب یا از کار افتادگی آن منجر به بروز آسیب جدی به خودرو خواهد شد.
حرکت اویل پمپ از میل بادامک یا میل لنگ تامین می شود. در موتورهای میل بادامکی، چرخ دنده ای روی میل بادامک وجود دارد که محور اویل پمپ رابه حرکت در می آورد و این حرکت محور، باعث حرکت دلکو نیز می شود. در چنین مواردی هنگام باز و بسته کردن اویل پمپ بایستی به موقعیت چکش برق دلکو و وضعیت قرار گیری پیستون ها توجه کرد.
انواع اویل پمپ لیفتراک
پمپ های روغن یا همان اویل پمپ ها به سه دسته عمده تقسیم می شوند. پمپ های دنده ای که از طریق چرخش دو چرخ دنده هم انداره کار می کنند. در این پمپ ها روغن وارد پمپ شده و با قرار گرفتن میان چرخ دنده ها و بدنه پمپ به بیرون فرستاده می شود.
نوع دوم، پمپ های روتوری هستند که از نظر عملکرد شببیه پمپ های دنده ای هستند تنها با این تفاوت که در داخل آنها از یک یک چرخ دنده استفاده شده که در داخل یک روتور داخلی دوران می کند.
نوع سوم نیز اویل پمپ های سوزنی هستند که روغن در آنها توسط یک پلانجر و فنر به خارج ارسال می شود؛ البته این نوع پمپ ها بیشتر در موتور سیکلت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
پمپ روغن با تأمین روغن آن، موتور در حال کار را روغن کاری می کند. این روغن کاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب می کند.
پمپ روغن با وجود اهمیتی که در لیفتراک دارد ممکن است که در اثر مرور زمان دچار فرسودگی و یا از کار افتادگی شود. این بدان معنی است که موتور و اجزای آن روغن کاری نخوااهند شد و آنچه واقعاً هنگام خراب شدن پمپ روغن اتفاق می افتد این است که اگر بلافاصله آن را تعویض نکنید، ممکن است آسیب شدید در موتور لیفتراک ایجاد شود. معمولاً پمپهای روغن تا زمانی که واقعاً خراب نشوند سرویس نمی شوند اما باید این نکته را به خاطر بسپارید که در صورت خرابی این قطعه پیشرانه لیفتراک شما به سرعت آسیب خواهد دید.
علائم خرابی اویل پمپ لیفتراک
علائم بسیاری وجود دارد که نشان دهند خرابی اویل پمپ لیفتراک است. برخی از علائم رایج عبارتند از: سر و صدای سوپاپ های خودرو، کاهش فشار روغن، افزایش دمای موتور و ایجاد سر و صدا توسط پمپ روغن. در ادامه چند نشانه رایج خرابی اویل پمپ را مرور خواهیم کرد.
کاهش فشار روغن یا روشن شدن چراغ چک موتور
فشار روغن توسط پمپ روغن تنظیم می شود. وقتی پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در موتور شروع به کاهش می کند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن پایین، اولین علامت کاهش فشار روغن روی داشبورد شما خواهد بود.
هنگامی که این اتفاق می افتد، بررسی کنید که سطح روغن شما چقدر است. اگر خیلی کم است، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح روغن دوباره عادی شود. در صورتی که فشار روغن شما پس از این کار هنوز پائین باشد، این بدان معنی است که اویل پمپ روغن خراب است. قبل از وخیم تر شدن علائم، پمپ را سریعاً تعویض کنید.
افزایش دما در موتور
با وارد شدن روغن به موتور، این مایع به عنوان روان کننده عمل می کند و همچنین اجزای فلزی متحرک موتور را خنک می کند. هنگامی که پیشرانه خودرو روغن کافی دریافت نکرده باشد، این اجزای فلزی با هم در تماس زیادی بود و گرما تولید می کنند که موجب افزایش دمای موتور خودرو خواهد شد.
هنگامی که موتور لیفتراک بیش از حد گرم شود، می تواند به موتور و اجزای آن آسیب برساند. از آنجا که تعمیر این نوع صدمه بسیار هزینه بر، بهتر است بلافاصله با روشن شدن چراغ هشدار لیفتراک در اسرع وقت نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.
سر و صدا سوپاپ ها
در سیستم سوپاپ قطعات مهمی وجود دارد که موتور را قادر به ادامه کار می کند. این اجزاء همگی به جریان روغن از طریق اویل پمپ بستگی دارند تا روغن کاری شوند. هنگامی که آنها به دلیل روغن کم، روغن کاری نشوند، عملکرد این اجزا مختل و متوقف می شود. با کاهش سطح روغن، سوپاپ ها نیز سر و صدای زیادی ایجاد می کند.
نویز پمپ روغن
پمپ روغن پر سر و صدا یک علامت نادر است، زیرا پمپ های روغنی فقط هنگامی که شروع به خرابی می کنند، سر و صدا می کنند. احتمالاً وقتی چنین اتفاقی بیفتد، صدای زیادی می شنوید، حتی وقتی لیفتراک در حالت درجا کار کردن باشد. این نشان می دهد چرخ دنده های داخلی پمپ فرسوده شده است، بنابراین شما نیاز به تعویض کل پمپ دارید.
فروش اویل پمپ لیفتراک
همانطور که در بالا ذکر شد اویل پمپ از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از اویل پمپ تقلبی و یا استفاده از قطعهای که مورد تائید نیست میتواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
پیستون لیفتراک
موتورهای درون سوز لیفتراک از تعدادی قطعات و بخشهای مختلف تشکیل شدهاند که میتوان در انواع برندهای موتور ثابت است. پیستون لیفتراک یکی از قطعاتی است که در انواع موتورهای احتراقی لیفتراک دیده میشود و جزء جداییناپذیر آنها به شمار میرود. این حضور ثابت و همیشگی از اهمیت و نقش آنها در عملکرد لیفتراک تاثیر میگیرد.
نقش پیستون در خودرو
پیستون لیفتراک قطعهای استوانهای شکل و توخالی است که آن را میتوان قطعه ای با یک سر بسته و سر دیگر باز تصور نمود. طول این استوانه کمی بیشتر از قطرش است. البته قطر پیستون در سطح پایینی آن یعنی سطح بازش کمی کمتر از سطح بالایی آن طراحی میشود. این قطعه که عمل رفت و برگشت را درون سیلندر موتور لیفتراک را انجام میدهد، منجر به تراکم مخلوط سوخت و هوا میشود و این مخلوط را برای فرایند احتراق آماده میسازد. پیستون ها معمولا با توان انتقال حرارتی بالا ساخته میشوند. قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است، چرا که ممکن است بالا رفتن دمای آن تحت تاثیر دمای محفظه احتراق منجر به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود.
پیستون لیفتراک همچنین کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. حرکت خطی بالا به پایین آن نیز منشاء نیروی موتور است به این ترتیب که با پایین آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. این نیرو از طریق شاتون به میللنگ منتقل شده و به وسیله آن به نیروی چرخشی تبدیل میشود.
قسمتهای اصلی پیستون لیفتراک
قسمتهای اصلی پیستون ها در انواع مختلف تفاوتی ندارند. اما شکل آنها بسته به نوع موتور، نوع سوخت، سیلندرها، سرسیلندر و… تغییر میکند. اما قسمتهای ثابت و اصلی پیستون عبارتند از:
– تاج: بخش فوقانی پیستون که یکی از قسمتهای متغیر آن است و با مخلوط هوا و گاز برخورد دارد. طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت، احتراق و در نتیجه قدرت تولید شده توسط موتور تاثیر دارد.
– دامنه: بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش، با برش سطحی و با برش کامل طراحی میشود و با شاتون و میللنگ در ارتباط است. دامنه پیستون گاهی قطر کمتری نسبت به تاج دارد. این اختلاف قطر بین نیم تا ۷دهم میلیمتر است.
– شیار رینگ: در قسمت بالای دامنه طراحی میشوند و محل قرار گرفتن رینگها را فراهم میکنند.
– سوراخ گژن پین: این بخش محل قرار دادن گژن پین است. این قطعه که انگشتی نیز نامیده میشود میلهای توخالی است که برای برقراری ارتباط پیستون با شاتون به کار میرود.
معمولا روی دامنهی پیستون در بالا و پایین سوراخهای ریزی نیز جهت نفوذ روغن به داخل پیستون تعبیه میشود.
فروش پیستون لیفتراک
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پیستون لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پیستون لیفتراک سهند ، پیستون لیفتراک تویوتا ، پیستون لیفتراک سپاهان ، پیستون لیفتراک دوو-دوسان، پیستون لیفتراک کوماتسو، پیستون لیفتراک آریا و... اشاره نمود.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
پیستون لیفتراک سهند | پیستون لیفتراک تویوتا | پیستون لیفتراک کوماتسو | پیستون لیفتراک دوسان | پیستون لیفتراک سپاهان
دسته موتور لیفتراک
یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات برای راننده لیفتراک آزار دهنده است وجود لرزش ها و ارتعاشاتی است که به کابین لیفتراک منتقل می شوند.
موتورهای احتراق داخلی به دلیل ماهیت عملکرد خود در هنگام احتراق سوخت مقداری ارتعاش ایجاد می کنند که مهار آنها نیازمند طراحی، تولید و نصب قطعه ای به نام دسته موتور (به انگلیسی Engine Mount) است.
گسترش و توسعه صنعت لیفتراک سازی در دنیا استفاده از این قطعه را نیز آسان تر و گرایش به استفاده از دسته موتور را نیز افزایش داده است. دسته موتورها وظیفه دارند که وزن موتور لیفتراک را تحمل کنند، ارتعاشات ناشی از احتراق سوخت در موتور را جذب کنند و همچنین از حرکت بیش از اندازه موتور که می تواند ناشی از نیروهای وارده از سطح زمین باشد نیز جلوگیری کنند. همچنین این قطعه وظیفه دارد که به موتور لیفتراک در زمان شتاب گیری یا ترمز گرفتن نیز اجازه حرکت ندهد.
علائم خرابی دسته موتور لیفتراک
یکی از نکاتی که در هنگام برخورد با دسته موتور باید مد نظر قرار داشت این است که معمولا در درون لیفتراک ها قطعه دیگری برای نگه داشتن گیربکس در جای خود استفاده می شود که دسته گیربکس نام دارد. از آنجایی که موتور و گیربکس لیفتراک نزدیک یکدیگر قرار دارند خرابی یا پارگی هر کدام می تواند بر عملکرد دیگری تاثیرگذار باشد.
خرابی در دسته موتورهای لاستیکی معمولا با بروز نشانه های پارگی در خود قطعه قابل شناسایی است و علاوه بر آن نوع کارکرد موتور و افزایش لرزش آن می تواند نشان دهنده بروز ایراد در این قطعه باشد. همچنین در صورت خرابی دسته موتورهای روغنی نیز همانند دسته موتورهای لاستیکی کارکرد موتور متفاوت شده و ارتعاشات ناشی از عملکرد آن و لرزش های کف زمینی که لیفتراک در آن مشغول بکار است به کابین لیفتراک راه پیدا خواهند کرد. علاوه بر این بروز نشتی روغن در دسته موتورهای هیدرولیکی نیز از علائم خرابی آنهاست. نباید فراموش کرد که در صورت خرابی دسته موتور بیشترین میزان لرزش در اطراف موتور خواهد بود.
فروش دسته موتور لیفتراک
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دسته موتور لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دسته موتور لیفتراک سهند ، دسته موتور لیفتراک تویوتا ، دسته موتور لیفتراک سپاهان ، دسته موتور لیفتراک دوو-دوسان، دسته موتور لیفتراک کوماتسو، دسته موتور لیفتراک آریا و... اشاره نمود.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
دلکو لیفتراک
در سیستم برقرسانی لیفتراک ها بخصوص در لیفتراک های کاربراتوری برخی قطعات هستند که در گذشته بسیار اهمیت داشتند، اما حالا در لیفتراک های جدید که از سیستم انژکتوری استفاده می کنند، حذف شدهاند. دلکو لیفتراک، یکی از این قطعات است.
خلاصهترین توضیحی که میتوان در مورد کارکرد دلکو لیفتراک ارائه داد این است که دلکو توزیعکننده برق بین شمعهای لیفتراک در سیستم جرقهزنی محسوب میشود. به همین دلیل در زبان انگلیسی distributor یا توزیع کننده و تقسیمگر نامیده میشود. برق حدود ۱۲ ولتی باتری و دینام، در قطعه کوئل، افزایش ولتاژی به اندازه چندین هزار برابر پیدا میکند تا راهی شمعها برای احتراق داخل موتور لیفتراک شود. اما این برق باید میان شمعها به طور منظم و یکسان توزیع شود. اینجاست که نقش دلکو در سیستم جرقهزنی شروع میشود.
نکته مهم این است که قرار نیست جرقه و احتراق همزمان در همه سیلندرهای موتور اتفاق بیفتد، بلکه این اتفاق دارای ریتمی مشخص از نظر زمانبندی است. دلکو لیفتراک قطعهای است که با قطع و وصل کردن برق، آن را به طور منظم و با همان ریتم مشخص به شمعها میرساند تا جرقه برای احتراق در زمان درست زده شود. درضمن نام دلکو هم از شرکتی گرفته شده که برای اولین بار این قطعه را ساخت؛ شرکتی به نام Dayton Engineering Laboratories Co که با استفاده از حروف اول کلمات نام این شرکت به اختصار delco نامیده میشود.
نحوه عملکرد دلکو لیفتراک
اساس کار موتورهای امروزی بر اساس موتور چهار زمانه است. یعنی در هر یک از سیلندرهای این موتور یک چرخه چهار مرحلهای اتفاق میافتد که شامل مرحله اول یا مکش (تنفس)، مرحله دوم یا تراکم (فشردهسازی)، مرحله سوم یا انفجار (قدرت) و مرحله چهارم یا تخلیه (خروج دود) است. در حقیقت در این چهار مرحله، یکبار پیستون در طول سیلندر بالا و پایین میرود و میللنگ را به حرکت درمیآورد.
حالا نکته اینجاست که این چرخه چهار مرحلهای در هر یک از سیلندرها باید در زمان مشخصی اتفاق بیفتد تا میللنگ به درستی به گردش درآید و تناوب حرکت حفظ شود. اینجاست که دلکو باید برق را در زمان مناسب برای جرقه زدن راهی شمعهای هر سیلندر کند. زمانبندی این انتقال برق دلکو به وسیله همان میللنگ موتور تنظیم میشود. میللنگ به واسطه میل سوپاپ و میل دلکو، این زمانبندی را به قطعه دلکو انتقال میدهد. دلکو لیفتراک در حقیقت مثل یک کلید قطع و وصل برق عمل میکند که فرمان این قطع و وصل توسط همان میللنگ و با کمک میل سوپاپ و میل دلکو داده میشود. بد نیست بدانید در موتورهای چهارزمانه، به ازای هر ۲ دور چرخش میللنگ، یک دور میل سوپاپ و دلکو میچرخند.
فروش دلکو لیفتراک
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دلکو لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دلکو لیفتراک سهند ، دلکو لیفتراک تویوتا ، دلکو لیفتراک سپاهان ، دلکو لیفتراک کوماتسو، دلکو لیفتراک آریا و... اشاره نمود.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
دلکو لیفتراک سهند | دلکو لیفتراک تویوتا | دلکو لیفتراک کوماتسو | دلکو لیفتراک دوسان | دلکو لیفتراک سپاهان