صفحه آهنی لیفتراک

 

سیستم کلاچ در صنعت خودرو در بخش انتقال قدرت، به عنوان یکی از کلیدی ترین مجموعه ها مطرح است و عملکرد صحیح آن، تاثیر مستقیم در کارکرد خودرو و از جمله بخش مولد قدرت (موتورو انتقال قدرت جعبه دنده، دیفرانسیل، پلوس ها و...) دارد و در صورت بروز اشکال در این سیستم حتی به شکل جزئی راندمان خودرو با کاهش مواجه می شود.

مجموعه کلاچ، یک مکانیزم انتقال دور و گشتاور از یک شفت به شفت دیگر است که وظیفه آن قطع و وصل نیرو از موتور به جعبه دنده (گیربکس) است. با کلاچ کردن می توان ارتباط بین موتور و جعبه دنده را برای مدت کوتاهی قطع و پس از رها کردن پدال، دوباره آن را برقرار کرد.

اصولا در سیستم های انتقال قدرت، توان تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر یا جایی دیگر نیاز به جابه جایی و انتقال دارد. حال برای آن که بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد، ساده ترین راه استفاده از کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد.

این مدل از کلاچ ها یک اتصال اصطکاکی میان موتور خودرو به عنوان منبع تولید توان و جعبه دنده خودرو برقرار می کند. اساس عملکرد این کلاچ ها درگیری دو صفحه دارای ضریب اصطکاک نسبتا بالاست که این درگیری سبب انتقال نیرو از یک صفحه به صفحه دیگر می شود. زمانی که کلاچ درگیر است توان از موتور به جعبه دنده و از آن جا به چرخ ها انتقال می یابد.

انواع کلاچ هاى اصطکاکى :

- کلاچ مخروطی

- کلاچ تک صفحه ای

- کلاچ تک صفحه ای

- کلاچ نیمه گریز از مرکز

- کلاچ گریز از مرکز

کلاچ تک صفحه ای

در این نوع کلاچ، صفحه اصطکاکی در حد فاصل فلایویل و دیسک فشارنده نگهداشته می شود و نیروی اعمالی سطوح را به هم می چسباند. این نیرو از طریق فنرهای نصب شده داخل مکانیزم کلاچ به وجود می آید و باعث فشرده شدن انگشتی متصل به صفحه فشارنده می شود که بدین ترتیب نیرو از فنرها به صفحه اصطکاکی منتقل می شود. این نوع صفحه کلاچ بیشتر در خودروهای سبک استفاده می شود.

کلاچ چند صفحه اى

عملکرد این کلاچ همانند کلاچ تک صفحه ای است با این تفاوت که در این جا به علت محدودیت فضا به جای یک صفحه کلاچ، به تناسب گشتاور انتقالی و فضای مورد نظر از چندین صفحه اصطکاکی استفاده می شود. این امر باعث می شود که کلاچ بتواند گشتاور بزرگ تری را منتقل کند. بنابراین این کلاچ ها بیشتر در خودروهای سنگین یا خودروهای مسابقه ای که به انتقال گشتاور بزرگ تری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحات بصورت صفحات اهنی و صفحات گرافیتی یک درمیان در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

در عموم ماشین ها و دستگاه های صنعتی از جمله لیفتراک که در کارخانجات و و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، صفحات کلاچ اصطکاکی به منظور کنترل حرکت دستگاه و جلوگیری از سایش میان قطعات، یکی از اصلی ترین و پر مصرف ترین لوازم می باشد. به خصوص دستگاه هایی که تحت فشار زیاد یا حرارت بالا کار می کنند. صفحات گرافیتی لیفتراک با دارا بودن سطح عملکرد پایدار، بهترین انتخاب برای دمای بالا می باشند. این صفحه های گرافیتی در گرافیت خالص آغشته به رزین به منظور تضمین عدم نفوذپذیری و سایش، پرداخت می شوند.

از مزایای این صفحه های گرافیتی لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بالاترین مقاومت در برابر دمای بالا
  • بیشترین مقاومت در برابر خوردگی و سایش
  • طول عمر بالا
  • نصب ساده

فروش صفحه آهنی لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع صفحه آهنی لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

دنده برنجی لیفتراک

 

وظیفه دنده برنجی لیفتراک هماهنگ کردن دور بین دو دنده در گیربکس خودرو است به عبارتی دنده برنجی برای هماهنگ کردن دنده ها نیاز به کلاچ گیری مجدد را رفع می کند . هنگام تعویض دنده , دنده برنجی به طوقه ( شفت ) و چرخ دنده ها این امکان را می دهند تا قبل از اینکه دندانه ها روی طوقه با چرخ دنده درگیر شوند با هم تماس پیدا کنند این امر باعث می شود تا سرعت چرخش طوقه و چرخ دنده ها قبل از درگیر شدن دندانه های آنها با هم یکی شده و تعویض دنده انجام شود .

چگونگی تست سلامت دنده برنجی لیفتراک

خرابی در دنده ها و دنده برنجی لیفتراک باعث بد جا رفتن دنده می شود , با توجه به قرارگرفتن دنده ها در گیربکس برای بررسی خرابی آنها , باید گیربکس بصورت کامل باز شود . اگر دنده برنجی ها دچار سائیدگی ، خوردگی و یا شکستگی شوند ، در نتیجه در هنگام تعویض دنده ، خصوصا دنده ای خاص ، با مشکل روبرو خواهیم شد.

فروش دنده برنجی لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد دنده برنجی لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از دنده برنجی تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دنده برنجی لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دنده برنجی لیفتراک سهند ، دنده برنجی لیفتراک تویوتا ، دنده برنجی لیفتراک سپاهان ، دنده برنجی لیفتراک دوو-دوسان، دنده برنجی لیفتراک کوماتسو، دنده برنجی لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

دنده پینیون لیفتراک

 

چرخ دنده

از آنجا که پینیون، کرانویل و به طور کلی اجزای اصلی دیفرانسیل لیفتراک را انواع مختلف چرخ دنده‌ها تشکیل می دهند، برای توضیح کامل و دقیق عملکرد آن‌ها بهتر است با چرخ دنده ها آشنایی داشته باشیم. چرخ دنده‌ها قطعاتی دایره شکل هستند که روی محیط آن‌ها دندانه‌هایی با فاصله مساوی وجود دارد. این قطعات برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین دو محور به کار می‌روند. به این ترتیب که آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و با درگیر شدن دندانه‌های چرخ دنده‌های مجاور، که هر یک روی یک محور مجزا هستند، نیروی دو محور بین‌شان منتقل می‌شود.

چرخ‌دنده‌ها انواع زیادی دارند. برخی از انواع پرکاربرد آن‌ها عبارتند از ساده، مارپیچ، شانه‌ای، حلزونی و مخروطی. محاسبه دقیق نیروی انتقال یافته از طریق چرخ دنده‌ها نیازمند شناخت کامل انواع آن است. در واقع انتقال نیرو توسط چرخ دنده‌ها به عواملی مانند ابعاد، تعداد و زاویه دنده‌ها و سایز و فرم چرخ‌دنده بستگی دارد.چرخ دنده مارپیچ یکی از انواع رایج چرخ دنده‌ها است. دندانه‌ها در این نوع که بدنه‌ای استوانه‌ای دارد، به صورت مارپیچ طراحی می‌شوند.

نوعی دیگر از چرخ دنده‌ها ظاهری مخروط دارند که معمولا در محورهای متقاطع با زاویه ۹۰ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دندانه‌های این چرخ‌دنده می‌توانند مستقیم یا مارپیچ باشند.

چرخ دنده‌های هیپنوئیدی، ترکیبی از انواع مارپیچ و مخروطی هستند، که توان انتقال نیروی بیشتری دارند و صدای کمتری نیز تولید می‌کنند. این کمتر بودن صدا در سرعت‌های متوسط و بالا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین به دلیل درگیر بودن دندانه‌های بیشتر در هر چرخش، نیروی وارد به هر دندانه کمتر شده، ظرفیت چرخ دنده‌ بالاتر می‌رود. ضمن اینکه، به دلیل شکل مارپیچی دندانه‌ها، هنگام درگیر شدن چرخ‌دنده‌ها انتقال نیرویکنواخت‌تر بوده و ارتعاشات و سایش هم کمتر اتفاق می‌افتد.

دنده پینیون لیفتراک

پینیون یا کله گاوی محور رابط دیفرانسیل و گیربکس است که در یک سر خود چرخ‌دنده مخروطی مارپیچ دارد. این چرخ‌دنده هیپنوئیدی با کرانویل در دیفرانسیل مرتبط است و به صورت عمود با آن درگیر می‌شود. در واقع پینیون از طریق این ارتباط و درگیری، گشتاور جعبه دنده را به دیفرانسیل لیفتراک منتقل می‌کند.

 

دنده کرانویل لیفتراک

این قطعه نوعی چرخ‌دنده مارپیچ بشقابی است که به شکل یک دیسک دندانه‌دار با دندانه‌های موج‌دار دیده می‌شود. کرانویل در یک وجه خود دندانه‌دار و در وجه دیگر صاف و مسطح است. به همین دلیل به آن چرخ‌دنده حلقه‌ای هم گفته می‌شود. کرانویل رابط بین پینیون و دنده هرزگرد دیفرانسیل لیفتراک است و گشتاور دریافتی از پینیون را به هرزگرد منتقل می‌کند. کرانویل به هوزینگ دیفرانسیل پیچ شده است و تنظیم اتصال آن در عملکردش تاثیر چشمگیری دارد. جنس این قطعه از آلیاژ فولاد کم کربن است.

نحوه درگیری پینیون و کرانویل لیفتراک

در سیستم کرانویل و پینیون دیفرانسیل لیفتراک، دنده هیپنوئیدی پینیون با زاویه ۹۰ درجه روی کرانویل قرار می‌گیرد. محور پینیون حرکت دورانی را در بخش انتهایی خود از گیربکس گرفته در قسمت دنده مارپیچی این حرکت را به کرانویل منتقل می‌کند. بنابراین اساس عملکرد سیستم کرانویل پینیون در واقع چرخش ۹۰ درجه ای مسیر گشتاور انتقالی مورد نیاز چرخ‌ها به سمت آن‌ها است. این سیستم در واقع راندمان دیفرانسیل و گیربکس را بالا می‌برد. در این ارتباط هرچه تعداد دنده‌های کرانویل بیش‌تر باشد قدرت بیشتری انتقال یافته و هر چه کمتر باشد سرعت گشتاور انتقالی افزایش می‌یابد. دلیل استفاده از حالت دنده‌های مارپیچ در کرانویل و پینیون در عین مخروطی‌بودن آنها، به این خاطر است که درگیری در این دنده‌ها به خاطر حالت مارپیچی آنها و داشتن طول دنده بالاتر، بیشتر است. بنابراین در انتقال نیروی زیاد و گشتاور بالایی که به آنها می‌رسد، مناسب‌ترعمل می‌کنند. البته این خاصیت کاهش صدای درگیری دنده‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.

فروش دنده پینیون لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد دنده پینیون لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از دنده پینیون تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دنده پینیون لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دنده پینیون لیفتراک سهند ، دنده پینیون لیفتراک تویوتا ، دنده پینیون لیفتراک سپاهان ، دنده پینیون لیفتراک دوو-دوسان، دنده پینیون لیفتراک کوماتسو، دنده پینیون لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

دسته گیربکس لیفتراک

 

دسته گیربکس لیفتراک

دسته گیربکس لیفتراک

وظیفه دسته گیربکس تحمل وزن و سنگینی گیربکس لیفتراک و همچنین خارج کردن ارتعاشات نشات گرفته از عملکرد موتور لیفتراک و یا گذر از ناهمواری‌ها و البته دفع قدرت گشتاوری است که موتور لیفتراک به هنگام کار کردن روی آن سوار می‌نماید. به طور کلی وظیفه حفظ تعادل در نیروهای وارده به قطعات مختلف اطراف خود را دارد که به عملکرد بهتر لیفتراک کمک می‌کند.

علائم خرابی دسته گیربکس لیفتراک

پارگی دسته گیربکس زیر گیربکس منجر به بد جا رفتن دنده‌ها و گیرکردن دنده‌ها درون یکدیگر (ایراد مشترک با لیفتراک های اتوماتیک)، برهم خوردن تنظیم پدال کلاچ در نمونه‌های سیمی یا اهرمی و تکان خوردن بیش از حد شیفتر دنده می‌شود.

علائم پارگی دسته گیربکس لیفتراک

دسته گیربکس لیفتراک در حقیقت متشکل از دو صفحه فلزی است که یکی گیربکس متصل شده و صفحه دیگر به شاسی وصل می‌شود و همانطور که از نام آن پیدا است، قطعه پلاستیکی از نوع کاشتنی (نوعی پلاستیک با دوام با خاصیت الاستیکی و دوام طولانی مدت) میان آن‌ها قرار می‌گیرد که به دلیل داشتن حالت ارتجاعی تمام لرزه‌های مجموعه انتقال نیرو را در خود دفع می‌کند. در نمونه‌های هیدرولیکی یا بادی بین دو صفحه از جک هیدرولیکی یا بادی استفاده می‌شود.

این قطعه در دراز مدت به دلیل تحمل تکانه‌های شدید دچار گسستگی شده و ضمن از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود آرام آرام متلاشی می‌شود که به اصطلاح این حالت را پاره شدن دسته گیربکس لیفتراک می‌نامند. در موارد حاد بریدگی و خرابی دسته گیربکس لیفتراک ممکن است ادامه کار با لیفتراک غیر ممکن شود.

فروش دسته گیربکس لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دسته گیربکس لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دسته گیربکس لیفتراک سهند ، دسته گیربکس لیفتراک تویوتا ، دسته گیربکس لیفتراک سپاهان ، دسته گیربکس لیفتراک دوو-دوسان، دسته گیربکس لیفتراک کوماتسو، دسته گیربکس لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

 

توربین لیفتراک

توربین لیفتراک

در لیفتراک هایی که بصورت دنده اتوماتیک هستن یک قطعه ای در گیربکس لیفتراک به نام توربین گیربکس لیفتراک وجود دارد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گیربکس لیفتراک می باشد. این قسمت در لیفتراک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خرابی آن می‌تواند در انتقال نیرو از موتور لیفتراک به گیربکس جلوگیری نموده و یا عملکرد آن را با اختلال مواجه نماید.

نقش توربین در گیربکس لیفتراک

در واقع باید بدانید که نقش توربین در گیربکس اتوماتیک لیفتراک، درست همانند نقش کلاچ است. و از این رو، آشنا بودن با علائم و نشانه‌های خرابی این قطعه در لیفتراک اهمیت زیادی برای رانندگانی دارد، که از این نوع ماشین آلات استفاده می نمایند.

دانستن علائم و نشانه‌های خرابی توربین لیفتراک می‌تواند از بروز هزینه‌ها و مشکلات بیشتر و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری لیفتراک جلوگیری نماید

وظیفه توربین گیربکس اتوماتیک در لیفتراک

در صورت اطلاع از نحوه کار گیربکس دستی، حتما از این موضوع اطلاع دارید که، رابط بین موتور و گیربکس، کلاچ لیفتراک هست. این عمل در گیربکس اتوماتیک از طریق ابزار جالبی به نام توربین گیربکس اتوماتیک لیفتراک انجام شده، که فرآیند حرکت لیفتراک را روان می‌کند.

در واقع توربین گیربکس لیفتراک یک بخش بسیار مهم و اثرگذار در گیربکس اتوماتیک محسوب می شود. که در خروجی گیربکس نصب و وظیفه انتقال قدرت از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اگر این قطعه حساس در لیفتراک خراب شود،

علائم خرابی توربین لیفتراک

یکی از نشانه های خرابی توربین لیفتراک در حین حرکت تقه زدن می باشد. و همچنین در بیشتر مواقع وقتی توربین لیفتراک خراب می شود لیفتراک با ضعف حرکت می کند یعنی حرکت اولیه خیلی کندی دارد. از دیگر مواردی که به اشتباه توربین لیفتراک را تعویض می نمایند این است که به اشتباه فکر می کنند که چون در سربالایی لیفتراک کندتر حرکت می کند حتما باید توربین لیفتراک را تعویض نمایند در صورتی که این کار اشتباه می باشد و در ابتدا باید حجم روغن گیربکس لیفتراک چک شود و بعد به وسیله دیاگ شیربرقی مختص به فشار ورودی روغن که به توربین لیفتراک مربوط است چک شود.

از دیگر نشانه های خرابی توربین لیفتراک صدای گیربکس می باشد، در این حالت، در زمان حرکت در توربین صداهایی شنیده می شود که اصلا عادی نیست. این صداها معمولاً به صورت ضربه‌ای بوده، و در زمان استارت و ابتدای گاز دادن در لیفتراک اتفاق می‌افتد. در بسیاری از موارد صدایی که بخاطر این حالت ایجاد می‌شود، به علت شل شدن پیچ‌های توربین بوده، و این شل بودن پیچ‌ها معمولاً به خاطر سهل انگاری در کارخانه رخ می‌دهد. برای حل این موضوع حتما به یک مکانیک حرفه‌ای مراجعه کنید.

یکی دیگر از عوامل خرابی توربین لیفتراک که شاید با آن تاکنون آشنا نبودید، روغن‌ریزی پشت پمپ است. این اتفاق نیز می‌تواند از دیگر علائم خرابی توربین در لیفتراک باشد. مشکل یاد شده سبب سوختن گیربکس خواهد شد، و می‌تواند مشکلات وحشتناکی را ایجاد کند. در بسیاری از مواردی که این اتفاق رخ می‌دهد. راننده دیر به این موضوع پی برده و قطعاتی مثل صفحات، باند و پیستون‌های داخل گیربکس به خاطر نبودن روغن می‌سوزند. روغن‌ریزی پشت پمپ می‌تواند، هزینه‌های بسیار گزافی را برای تعمیر لیفتراک ایجاد کند.

تعمیر توربین لیفتراک

لیفتراک ها با اینکه می توانند به سهولت کار ما کمک کنند ، اما با مرور زمان و استفاده مداوم و عدم توجه به سرویس و نگهداری، این دستگاههای میتوانند با خرابی های جزئی یا کلی باعث دردسر شوند.

تعمیرات لیفتراک یکی از جمله مواردی است که در هنگام استفاده و نگهداری لیفتراک باید به آن توجه داشت. اگر لیفتراک شما خراب شود و یا دچار آسیب شود بدون شک باید جهت تعمیر آن به یک فرد متخصص مراجعه نمایید چرا که تعمیرات لیفتراک هم زمان بر است و هم نیاز به تخصصی بالایی دارد زیرا لیفتراک ها از اجزای پیچیده تری ساخته شدند.

واحد تعمیرات این مجموعه با دارا بودن پرسنلی با تجربه و کارآزموده توانسته اند در این عرصه فعالیت چشمگیری را از خودت نشان دهند و همواره در این امر می توانند همراه و پشتیبان شما باشند و شما را در این امر یاری می رسانند.

از جمله فعالیت هایی که در واحد تعمیرات این مجموعه صورت میگیرد به صورت زیر است :

  • تعمیرات تخصصی انواع توربین (تورک کانورتر) با ماشین آلات به روز
  • تولید، تعمیر و تراشکاری انواع قطعات گیربکس اتوماتیک لیفتراک
  • تعمیر و تقویت فولی های CVT
  • صفحات و فیلتر گیربکس های اتوماتیک
  • تامین قطعات گیربکس اتوماتیک لیفتراک

 

فروش توربین لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد توربین لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از استارت تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع توربین لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به توربین لیفتراک سهند ، توربین لیفتراک تویوتا ، توربین لیفتراک سپاهان ، توربین لیفتراک دوو-دوسان، توربین لیفتراک کوماتسو، توربین لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد: