سهند پمپ تبریز

سهند پمپ تبریز

الکتروپمپ وسیله‌ای الکتریکی می باشد که از طریق تبدیل نیروی محرکه الکتریکی به نیروی دورانی مکانیکی، مایعات را از یک مکان به مکان دیگر جابجا می‌کند. در نتیجه این انتقال، انرژی سیال بعد از خروج از پمپ افزایش می‌یابد. همچنین از این تجهیزات برای انتقال سیال به یک ارتفاع مشخص یا جابجایی مایعات در یک سیستم لوله‌کشی استفاده می‌شود.

الکتروپمپ شامل یک موتور الکتریکی و یک پمپ است که به یکدیگر وصل شده‌اند. موتور الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و این انرژی مکانیکی به پمپ منتقل می‌شود تا سیالات را از محلی به محل دیگر منتقل کند.

نوع الکتروپمپی که برای یک کاربرد خاص مناسب است، بسته به نوع سیالی که باید منتقل شود و مشخصات فنی دیگری مانند دبی، فشار، و توان مورد نیاز برای پمپاژ آن سیال، انتخاب می‌شود.

 

کاربرد الکترو پمپ

از کاربردهای الکتروپمپ می توان به موارد زیر اشاره نمود :

·                     جایگاههای پمپ بنزین

·                     پمپاژ آب از چاه‌ها

·                     فیلتر آکواریوم

·                     فیلتر حوضچه‌ها و هوادهی

·                     پمپ‌های بزرگ برای پر کردن حوضچه‌های تعمیر کشتی

·                     درصنعت پزشکی نیز برای فرآیندهای بیوشیمیایی در ساخت و تولید دارو

·                     در صنعت انرژی برای پمپاژ روغن

·                     انتقال گاز طبیعی

·                     جابجایی اسید در موارد صنعتی سخت

·                     انتقال فاضلاب در صنایع بازیافت

·                     سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

·                     انتقال مایعات غلیط در صنایع سرامیک

 

اجزاء الکترو پمپ

قسمت‌های اساسی یک الکتروپمپ عبارتند از:

الکتروموتور: شامل قسمت الکتریکال پمپ است و وظیفه تولید نیروی دورانی را دارد.

کوپلینگ : وظیفه آن اتصال الکتروموتور به محور پمپ است.

محفظه یاتاقان: محل قرار گیری بلبرینگ ها می‌باشد.

مکانیکال سیل: محل آب بندی پمپ و جدا کننده سیال پمپاژ شده و قسمت مکانیکی پمپ است.

پره‌های پمپ: که با توجه به نوع کاربرد دارای انواع گوناگون هستند.

پروانه: نقش پروانه‌ها درالکترو پمپ تامین انرژی لازم برای سیال می‌باشد.

 

شرکت سهندپمپ تبریز سولار

شرکت سهندپمپ تبریز سولار فعالیت خود را در سال 1378 در زمینه تولید قطعات یدکی پمپ های مختلف آغاز کرد. این شرکت در سال 1382 اقدام به طراحی و ساخت انواع پمپ های گریز از مرکز و پمپ های مرحله فشار قوی با برند سهند پمپ بر اساس استانداردهای KSB ​​(آلمان) پمپ ها نموده است.

از تولیدات این شرکت می توان به انواع پمپ های گریز از مرکز، پمپ های مرحله فشار قوی، پمپ های روغن حرارتی، پمپ های فولادی ضد زنگ، پمپ های شناور، پمپ های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و پمپ های API، تولید کننده گیربکس های افزاینده و پمپ های پشت تراکتوری، تولید کننده پمپ های صنعتی و کشاورزیAPI اشاره نمود.

ویژگی تولیدات شرکت سهندپمپ تبریز سولار

1.                  ارائه محصولات باکیفیت: شرکت سهند پمپ تبریز با بکارگیری تیمی متخصص و با تجربه و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، پمپ‌های صنعتی خود را با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی، به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

2.                  عرضه محصولات متنوع: شرکت سهند پمپ تبریز، انواع پمپ‌های صنعتی جهت استفاده در پمپ‌های آب، پمپ‌های فاضلاب، پمپ‌های خوراکی، پمپ‌های نفت و گاز و سایر زمینه ها تولید و روانه بازار مصرف می نماید.

3.                  پشتیبانی محصولات و خدمات پس از فروش: این شرکت، اهمیت زیادی به خدمات پس از فروش می‌دهد و به مشتریان خود پشتیبانی فنی حرفه‌ای و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

4.                  پروژه‌های موفق: این شرکت با انجام پروژه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، توانسته است خود را به عنوان یکی از پیشتازان در زمینه پمپ‌های صنعتی معرفی کند.

 

فروش انواع پمپ شرکت سهندپمپ تبریز سولار

شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع پمپ با برند سهند پمپ تبریز را در برنامه کاری خود قرار داده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع پمپ با برند سهند پمپ تبریز میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

سیم و کابل اعلام حریق یاقوت

سیم نسوز



سیم های نسوز در مکانهایی که احتمال در معرض قرار گرفتن گرمای بسیار زیاد و یا حریق می رود استفاده می شود. بنابراین سیم های نسوز طوری طراحی شده اند که در برابر خطر‌های ناشی از آتش و گرما مقاوم باشند.


سیم‌های نسوز معمولا از دو روکش سیلیکون و ابریشمی تشکیل شده اند. همچنین سیم‌های نسوزی وجود دارند که از یک روکش روکش سیلیکونی تشکیل شده اند. غالبا همه کشور‌های صنعتی در سیم کشی‌های ساختمان از کابل‌های سیلیکونی نسوز استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های روکش سیلیکون، استحکام بالای آن در برابر دما‌های بالاست، بنابراین این نوع سیم ها را با اسم سیم نسوز نیز می‌شناسند.

هر جایی که سیم برق در معرض حرارت و دما‌های بالا قرار بگیرد یا خواسته باشیم از سیم در زمان بروز شرایط غیر عادی مانند آتش سوزی محافظت نماییم، استفاده از سیم سیلیکونی یک پیشنهاد مناسب خواهد بود. جالب است بدانید عایق سیلیکون علاوه بر پایداری حرارتی از قابلیت‌های دیگری مانند مقاومت در برابر مواد سوختگی، روغن و اسید برخوردار است و ماده‌ای بدون هالوژن و کم دود به شمار می‌رود.

از موارد استفاده از سیم نسوز می‌توان به کوره ها، هیتر‌های الکتریکی، اجاق‌ها و تنور‌های برقی، تجهیزات گرم کننده هوا، دکل‌های نفتی، صنایع کشتی سازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، واگن‌های راه آهن و سیستم‌های روشنایی اشاره کرد.


انواع سیم نسوز



سیم نسوز با پوشش PVC 

به نوعی دیگر از این سیم ها می باشند که تحمل حرارتی نسبتا پایین تری را دارند و در دمای  ۱۸۰ سانتی گراد به اشتعال نزدیک می شوند.

سیم نسوز سیلیکونی

سیم نسوز سیلیکونی را می‌توان در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌ گراد برای مدت زمان طولانی و همینطور در دمای حدود ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرارداد.

۳ـ  سیم دوروکش نسوز

نوعی دیگر از این سیم ها وجود دارد که علاوه بر پوشش اولیه پوشش ثانویه ای دارد که از جنس فایبرگلاس میباشد و تحمل دمای این نوع از سیم را تا دمای ۷۵۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

سیم دو روکش که متشکل از هادی مسی قلع اندود و عایق اولیه سیلیکون به همراه پوشش بافته شده از جنس فایبرگلاس می باشد , در رنگ های متنوع جهت سهولت در سیم کشی تجهیزاتی که در محیط های با حرارت بالا قرار دارند، استفاده می شوددلیل استفاده از سیم نسوز سیلیکونی دو روکش بافت در این نواحی  توان حرارتی بالای این دسته از سیم ها می باشد.

چرا که سیلیکون خود پلیمری است که به دلیل انسجام و شکل مولکولی پایداری که دارد مقاومت خیلی خوبی در برابر حرارت از خود نشان میدهد و از طرفی وجود رشته های در هم تنیده شده فایبر گلاس در  حرارات و آتش تا دمای ۷۵۰ درجه سانتی گراد مقاوم می کند.


سیم و کابل نسوز یاقوت



شرکت سیلیکون کابل یاقوت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ در راستای تولید کالای مرغوب و با کیفیت بین المللی در صنعت سیم و کابل نسوز سیلیکونی آغاز نموده است .


این شرکت مجموعه ای ارزشمند از دانش فنی و نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات مدرن تولید و آزمایشگاهی مطابق با تکنولوژی روز دنیا را گرد هم آورده است تا بتواند با اخذ و استقرار استاندارد های بین المللی اعم از استاندارد های مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 و گواهینامه CE اروپا و تائیدیه سازمان آتش نشانی و همینطور استاندارد های ملی ISIRI 1926-4 و ISIRI 1926-3 در ارائه محصولات مرغوب وبا کیفیت عالی، خدمتی به کشور عزیزمان و همینطور هموطنان گرامی در جهت اشتغالزایی جوانان توانمند و غیور ایرانی انجام داده باشد.

شرکت سیلیکون کابل یاقوت جزء اولین تولید کنندگان تخصصی سیم و کابل های نسوز سیلیکونی می باشد که توانسته است با دستاوردهای فنی و علمی موفق خود در این عرصه پاسخگوی بخش عظیمی از نیاز های مصرف کنندگان این محصول باشد که قسمت چشمگیری از آنان در صنایع فولاد ، انرژی اتمی ، هواپیمایی ، نفت پتروشیمی واگن سازی ، مترو ، راه آهن ، دانشگاه ها لوازم خانگی ، خودرو سازی و همینطور سیستم های اعلام و اطفاء حریق مورد استفاده قرار میگیرند.


ویژگی های سیم و کابل نسوز یاقوت



مقاومت در برابر شدت جریان حاصل از ولتاژ بالای جریان الکتریسیته


  • تحمل دما 60c- تا 250c+ (مقاوم در برابر حرارت و سرما)
  • انعطاف پذیری و شکل گیری بالا در مقاطع گوناگون با حفظ پایداری جریان الکترسیته
  • مقاوم در برابر شرایط جوی نظیر رطوبت بالا و محیط‌های خشک و کویری (عایق رطوبت و خشکی)
  • مقاوم در برابر اشعه مادون قرمز و ماوراءبنفش، گاما و تأثیرناپذیری از ازون2
  • فاقد گازهای اسیدی هالوژن (Halogen Free)
  • کم دود بودن (Low Smoke)
  • عدم رشد قارچ و باکتری در ماده سیلیکونی و مناسب برای استفاده در صنایع پزشکی و غذایی
  • مقاوم در برابر برودت هوا
  • مقاوم در برابر روغن‌ها با وزن ملکولی بالا مانند چربی، محلول نمکی یا مواد اسیدکننده یا اسیدهای رقیق و الکل‌ها
  • خاصیت نارسایی الکتریسیته
  • عدم انتشار شعله (Flame Retardant)


فروش سیم و کابل نسوز یاقوت



شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع سیم و کابل اعلام حریق در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش سیم و کابل اعلام حریق یاقوت اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت فروش سیم و کابل اعلام حریق یاقوت میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.






کلید مینیاتوری یا فیوز برق

توجه به ایمنی، در سیم کشی ساختمان ها نیاز به توجه زیادی دارد برای حصول این امر از تجهیزات و وسایل مختلفی برای تامین امنیت سیستم برق رسانی و سیم کشی ساختمان می شود. یکی از تجهیزاتی که به وفور در ساختمان ها دیده می شود می توان به کلید مینیاتوری Miniature Circuit Breaker (فیوز مینیاتوری) اشاره نمود.


کلید مینیاتوری وسایل و مدار الکتریکی را در برابر جریان های غیر مجاز محافظت می نماید، این وسیله الکتریکی یک کلید الکترومکانیکی خودکار می باشد و به گونه ای طراحی شده است که در صورت عبور جریانی بیش از جریان نامی آن مسیر عبور جریان را قطع می نماید و با این عمل باعث حفاظت و عدم آسیب به وسایل الکتریکی می گردد.

معمولا فیوزهای مینیاتوری در ورودی بناها و ساختمان ها بصورت سری با وسایل الکتریکی و بعد از کنتور برق قرار میگیرند. برای ورودی هر واحد نیز در داخل جعبه فیوز به تعداد اتاقها برای تفکیک برق و تسهیل در عیب یابی در صورت بروز مشکل قرار داده می شوند.


انواع کلید مینیاتوری






انواع کلید مینیاتوری به کلاس های مختلف تقسیم می شوند که تفاوت این نوع کلید ها در جریان اتصال کوتاه آن ها است. کلیدهای مینیاتوری از نظر کاربرد به تیپ B (روشنایی)، تیپ C (موتوری)، تیپ D (ترانسفورماتوری)، تیپ K  (قدرت)، تیپ Z  (بسیار حساس) تقسیم بندی نمود.


کلید مینیاتوری تیپ B : این نوع فیوزهای مینیاتوری بیشتر در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند و برای جریان اضافه بار بین ۳ تا ۵ برابر جریان نامی، مسیر مدار را قطع می‌کنند. کلید مینیاتوری نوع B به کلید مینیاتوری تندکار نیز معروف می باشد و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند.

کلید مینیاتوری تیپ C : این فیوز مینیاتوری برای جریان اضافه بار بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی مسیر مدار را قطع خواهند نمود و بیشتر در صنعت کاربرد دارند. تیپ C که به فیوزهای مینیاتوری موتوری و کندکار معروف می باشند.

کلید مینیاتوری تیپ D : برای مصارف صنعتی خاص (مانند مولد‌های اشعه ایکس X-Ray و یا ترانسفورماتور‌ها) استفاده می‌شوند. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۱۰ تا ۲۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند و زمان قطعشان از تمامی تیپ‌ها بیشتر است.

کلید مینیاتوری تیپ K :کلید مینیاتوری نوع K برای حفاظت مدارات قدرت، ترانسفورماتور و موتور‌ها استفاده می‌شوند. در این نوع از کلید مینیاتوری حد جریان برای قطع در موارد اضافه بار کمتر از سایر کلیدهاست و هنگام به وجود آمدن اضافه بار مدار را سریعتر قطع می‌کنند.

کلید مینیاتوری نوع Z : این نوع از کلید مینیاتوری هنگامی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر شودT طبق منحنی قطع، فرمان قطع را صادر می‌کند. حساسیت این نوع از کلید‌ها، هم در مواقع اضافه بار و هم اتصال کوتاه از تمامی تیپهای دیگر بیشتر است و در صورت بروز خطا مدار را سریعتر قطع می‌کند. بنابر این کاربرد این نوع مینیاتوری در مدارات با حساسیت بالا می‌باشد.


اجزای تشکیل دهنده کلید مینیاتوری






بدنه : بدنه تمام اجزا داخلی کلید مینیاتوری را داخل خود نگه می دارد و از آن ها در مقابل گرد و خاک محافظت می کند. مواد تشکیل دهنده بدنه ها عایق هایی مانند پلاستیک و سرامیک ها می باشند.


اتصالاتکلید مینیاتورها دارای دو اتصال ثابت و متحرک هستند.

اهرم : کلید مینیاتورها به وسیله اهرم روشن و خاموش می شوند.

ضامن مکانیکیبرای نگه داری اتصال ها زیر کشش فنر در حالت روشن بودن کلید در MCB تعبیه شده است.

بی متالبی متال با سنجش جریان طولانی مدتی که بیشتر از جریان نامی باشد ، حفاظت اضافه بار را انجام می دهد.

مگنتمگنت ها با آزاد کردن ضامن مکانیکی باعث حفاظت آنی در مقابل اتصال کوتاه می شوند. هنگامی که جریان گذرا از سیم پیچ از یک مقدار خاص ( معمولا بیش از 8 برابر جریان نامی) بیشتر شود ، مگنت فعال می شود. مگنت در حالت اضافه بار فعال نمی شود.

جرقه گیرجرقه گیر برای شکستن و خاموش کردن جرقه استفاده می شود.


مشخصات فنی کلید مینیاتوری






ولتاژ ضربه ایحداکثر مقدار ولتاژ ضربه ای که کلید بدون خراب شدن می تواند تحمل کند.


نوع جریانکلیدهای مینیاتوری از لحاظ نوع جریان بر دو نوع AC و DC تقسیم می شوند. در حالت کلی کلیدهای مینیاتوری DC را برای مقاصد AC نیز می توان استفاده کرد ولی برعکس آن سبب کاهش طول عمر کلید  AC می شود.

رنج جریان نامیجریان نامی کلیدهای مینیاتوری در گسترۀ ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۲، ۴۰، ۵۰ و ۶۳ آمپر تک پل، دو پل و سه پل و در گسترۀ ۱۶، ۲۵، ۳۲، ۴۰ آمپر چهار پل تولید می شوند.

قدرت قطعاز جمله مشخصات مهم کلید مینیاتوری قدرت قطع آن است. قدرت قطع کلید به معنای میزان توانایی کلید در قطع جریان اتصال کوتاه عبوری از مدار می باشد. کلیدهای مینیاتوری دارای قدرت قطع ۶ و ۱۰ کیلو آمپر است. طبق استاندار IEC 898 قدرت قطع کلید مینیاتوری های ۶ کیلو آمپر شناخته می شوند و طبق استاندارد  IEC947-2 قدرت قطع کلید مینیاتوری های ۱۰ کیلو آمپر است.


شرکت های تولید کننده کلید مینیاتوری






فیوز مینیاتوری اشنایدر : کلید مینیاتوری اشنایدر از انواع محصولات شرکت اشنایدر می باشد که یک شرکت فرانسوی است. شرکت اشنایدر الکتریک در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید ماشین آلات سنگین، صنعت آهن و فولاد و کشتی سازی شروع کرد و سپس زمینه ی فعالیت خود را به مدیریت اتوماسیون و برق تغییر داد.


فیوز مینیاتوری هیوندای : در سال 1964 میلادی کمپانی هیوندای تاسیس گردید. از محصولات صنایع برقی هیوندای میتوان به بیمتال هیوندای، اینورتر هیوندای، کنتاکتور هیوندای، کامپکت هیوندای، کلید مینیاتوری هیوندای (فیوز مینیاتوری هیوندای)، دژنکتور هیوندای و رله ی حفاظتی موتور هیوندای اشاره کرد.

فیوز مینیاتوری لگراندکلید مینیاتوری لگراند در دسته کلیدهای ایمنی قرار دارد و وظیفه آن حفاظت از دستگاه های برقی خانگی و صنعتی در برابر خطرات ناشی از جریان اتصال کوتاه و عبور بار اضافه است و می توان بر روی فیوز مینیاتوری لگراند تجهیزات جانبی متعددی مانند کنتاکت کمکی و موتور اتوماتیک را نصب کرد. کلیدهای مینیاتوری لگراند دارای گواهی استانداردهای تولید می باشد و می توان متناسب با نوع مصرف کلید مینیاتوری مورد نیاز را انتخاب کرد.

فیوز مینیاتوری LS : نام شرکت LS مخفف عبارت Leading Solution است که در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی و سیستم های حفاظت الکترونیکی فعالیت دارد و به علت کیفیت بالا و تنوع زیاد محصولات از استقبال گسترده ای برخوردار شده است. با استفاده از مهارت های فنی و تکنولوژی های روز دنیا توانسته است در یکی از فعالان بزرگ در بازار جهانی باشد.

فیوز مینیاتوری ویکوکلید مینیاتوری ویکو آمپراژهای مختلف برای محافظت از مدار جریان برق استفاده می شودکلید مینیاتوری از محصولات شرکت ترکیه ای ویکو می باشند که ساخت آنها با استانداردهای روز جهانی و با متریال با کیفیت بالا صورت گرفته است.

فیوز مینیاتوری کاوهکلید مینیاتوری کاوه یک قطع کننده مدار می باشد که توسط جریان بیش از حد فعال می شود، کلید مینیاتوری کاوه در سه تیپ روشنایی B، موتوری C و سخت موتوری D در انواع تک پل، تک پل با نول، دو پل، سه پل، سه پل با نول و چهار پل تولید می شوند. درحال حاضر ساخت این کلید های مینیاتوری کاوه با دو استاندارد جهانی در کارخانه های معتبر و سازنده کلیدهای مینیاتوری مورد استفاده قرار می گیرد.


فروش انواع کلید مینیاتوری



شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع فیوز مینیاتوری در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع فیوز مینیاتوری با برندهای معتبر جهانی از جمله اشنایدر، هیوندای، ال اس و… اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع فیوز مینیاتوری میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


تابلو برق

تابلو برق

نیاز روز افزون به انرژی الکتریکی در زندگی روزمره و همچنین پیشرفت و توسعه علم و صنعت در هر حوزه ای متخصصان را ملزم به استفاده اصولی از تجهیزات و لوازم بکار رفته شده در یک مجموعه داشته است. از این رو برخلاف استفاده های سنتی از سیستم برق در یک ساختمان و یا یک مجموعه تولیدی و برای جلوگیری از خطرات ناشی از عوامل محیطی و مشکلات ناشی از نصب تجهیزات و پدیده‌هایی مانند اتصال کوتاه در تجهیزات الکتریکی استفاده از تابلوهای برق را الزامی کرده است.

در تعریف ساده می توان تابلوهای برق را یک محفظه ای برای نصب تجهیزات و وسایل الکتریکی و الکترونیکی جهت کنترل و محافظت از سیستم هایی دانست که از طریق این محفظه به شبکه برق متصل می گردند. تابلو برق ، یک عبارت کلی است که شامل طیف وسیعی از قطع کننده های مدار، سوئیچ ها،کلید های فیوز، جدا کننده های بدون بار، فیوزهای HRC، کنتاکتور ها، قطع کننده های مدار سیستم اتصال نشت زمین (ELCBS) و غیره … را تشکیل می دهد.

وظایف تابلو برق


 تابلو های برق بدلیل نوع عملکردی که دارند و تجهیزاتی که می توان در آن نصب کرد در بسیاری از پروژه‌ها از قبیل کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی و سازمان‌ها و مجتمع‌ها و … کاربرد اساسی دارد.

تابلوهای برق وظایف مختلفی را بر عهده دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از وارد شدن شوک های الکتریکی به افراد و کاربران اشاره نمود. همچنین تابلو برق یک محفظه بسته می باشد که تجهیزاتی را که در داخل ان قرار دارند را در برابر عواملی همچون گرد و خاک و رطوب و نفوذ آب و … محافظت می نماید.

از دیگر کاربرهایی که تابلوهای برق دارند می توان به توزیع مساوی و مناسب توان در مدار‌های مصرف‌کننده و جلوگیری از نشتی جریان اشاره نمود. کنترل توزیع جریان، کنترل موتورهای سه فاز، اصلاح ضریب توان، توزیع جریان در یک ساختمان، استفاده در تابلوهای کنترل صنعتی یا تابلوهای پی ال سی برای کنترل اتوماتیک فرآیندهای صنعتی، استفاده در تابلوهای مارشالینگ برای برقرار کردن ارتباط میان تابلو برق ها و سیستم کنترل مرکزی و… از دیگر وظایف تابلوهای برق می باشد.

انواع تابلو برق


تابلو برق های فشار ضعیف از نظر کاربرد را میتوان به 6 دسته تقسیم کرد:

  • تابلو توزیع برق صنعتی که در واحدهای صنعتی برای توزیع جریان برق شبکه از این تابلو برق استفاده می شود.
  • تابلو توزیع برق مسکونی که در واحدهای مسکونی برای توزیع جریان برق شبکه از این تابلو برق استفاده می شود.
  • تابلو بانک خازن که برای اصلاح ضریب توان برق مصرفی از این تابلو برق استفاده میکنند جهت پایین آوردن میزان و مبلغ برق مصرفی.
  • تابلو برق فرمان موتوری که جهت کنترل و راه اندازی موتورهای الکتریکی از این تابلو برق استفاده می کنند.
  • تابلو برق کنترل(PLC) که برای کنترل اتومات مدارهای الکتریکی از این تابلو برق استفاده میکنند.
  • تابلو برق مارشالینگ که ارتباط بین تابلو برق و تابلو کنترل مرکزی یا همان تابلو DCS را فراهم میکند

تابلو برق های استفاده شده در داخل ساختمان از 3 دسته تشکیل می شوند:

  • تابلو برق کنتوری که وظیفه محافظت از کنتور های برق ساختمان به عهده این تابلو برق می باشد که دارای یک درب برای برق ورودی شبکه و یک درب برای قرار گرفتن کنتور ها و یک درب هم برای توزیع برق به واحد های ساختمان می باشد.
  • تابلو برق تقسیم عمومی که وظیفه تقسیم برق مشاعات ساختمان را دارد که برق اف اف ،پارکینگ ،راهروها ،پشت بام و آسانسور شامل آن میشود.
  • تابلو برق مینیاتوری داخل واحد که وظیفه توزیع برق به روشنایی و پریز برق ها به وسیله حفاظت از طریق مینیاتوری در داخل واحد ها را دارد.

وسایل و تجهیزات تابلو برق


تابلو برق دارای قطعات الکتریکی و الکترونیکی می باشد که این سیستم وظیفه کنترل تجهیزاتی که به آن متصل شده اند را برعهده دارد. تابلو برق ها در سایزها و شکل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از انجایی که بیشتر قطعاتی که در داخل تابلو برق ها استفاده می شوند قابلیت نصب بر روی ریل را دارا می باشند برای همین در داخل تابلوهای برق از ریل استفاده  میشود که قطعات بر روی آن چیده می شوند. این قطعات و تجهیزات توسط کابل و یا سیم به یکدیگر متصل می شوند، همچنین برای جلوگیری از بهم ریختگی سیم کشی داخل تابلو داکت های پلاستیکی شیار دار نصب می گردد که همه سیم های مدار فرمان و کابل های قدرت از داخل آن عبور داده می شوند.

تابلوهای برق از نظر ولتاژ به دو دسته LV(فشارضعیف) و MV(فشار متوسط) تقسیم می‌شوند. تابلوهای LV در سطح زیر ۱۰۰۰ ولت و تابلوهای MV از ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ ولت ساخته می‌شوند. تابلو برق  و صفحه  کنترل در ایستگاه های برق، ایستگاه های مبدل، ایستگاه های توزیع، ساختمان های تجاری و سازمانی، کارخانه های صنعتی و نمایندگی ها، پالایشگاه ها، کارخانه های کاغذ، ذوب فلزات و هر مکان دیگر که در آن از انرژی الکتریکی استفاده می گردد ، مورد استفاده قرار می گیرند.

این تابلوها بسته به نوع کاربری و استفاده، تجهیزات متفاوتی در ان استفاده می گردد که بعنوان مثال می توان به انواع فیوز، بی متال و کلید حرارتی، کلید اتوماتیک MCB و MCCB، کنترل فاز، کنتاکتور، تایمر، ترمینال و شینه مسی و مقره، ترانس CT و PT، کلیدها ، چراغ سیگنال و آلارم، انواع نمایشگر ها و سیستم توزین، کابل،سیم،شماره سیم و وارنیش حرارتی و PLC و HMI اشاره نمود.

مراحل ساخت تابلو برق


در اتوماسیون صنعتی و برق ساختمان و … از تجهیزات مختلفی استفاده می شود، تابلو‌های برق امکان تعیین و استفاده از تجهیزات و حفاظت بیشتر از تاسیسات را به ما می‌دهد همچنین با استفاده از تابلو‌های برق نظم و سرعت در سرویس و تعویض قطعات افزایش پیدا می‌کند و حجم کمتری اشغال می‌شود.

تابلو برق برای مصارف گوناگونی طراحی شده و در مکان­‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. برای همین منظور، تنوع گسترده‌­ای در نحوه طراحی و ساخت دارند. با این حال طراحی تابلو های برق دارای مراحل زیر می باشد :

  1. جوشکاری و برش کاری
  2. رنگ کاری
  3. مونتاژ تابلو برق، بدنه اصلی و اسکلت
  4. مونتاژ قطعات الکتریکی

نوع تابلو برق بسته نوع کاربری آن متفاوت می باشد، طراحی و نحوه ساخت تابلو برق یک امر تخصصی بوده و نیازمند دانش بالا و لوازم استانداردی است که برای ساختن آن استفاده  می شود. دریافت اطلاعات مدار شامل تجهیزاتی که توسط مدار کنترل خواهد شد و نحوه عملکرد سیستم مورد نظر برای شروع طراحی مورد نیاز خواهد بود. در مواردی که از سیستم PLC استفاده می‌شود لیست فرمان‌های سیستم I/O نیز باید تکمیل و تهیه شود.

طراحی اولیه قطعات تابلو بصورت دستی برای پیاده سازی اولیه اجرای تابلو نظیر مشخص کردن محل قرار گیری PLC، سیستم توزیع برق، کنترل فاز و ترمینال‌ها و… انجام می پذیرد و برای تابلو‌های صنعتی با تجهیزات پیچیده‌تر طراحی از طریق نرم افزار‌های کامپیوتری انجام می‌شود.

سفارش ساخت انواع تابلو برق


تابلو برق از جمله مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق می باشد، لذا با توجه به حساسیت بسیار زیاد موجود در خصوص تجهیز مذکور، انتخاب سازنده و مجری ساخت آن اهمیت فراوانی پیدا می کند.شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با بیش از یک دهه تجربه در حوزه طراحی و ساخت تابلو های برق قادر است انواع این نوع تابلو ها را با استانداردهای لازم طراحی و در اختیار مشتریان و صنایع مختلف قرار دهد. از جمله فعالیت های این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • طراحی و ساخت انواع تابلو های بانک خازنی جهت کاهش هزینه برق و کاهش جریان مصرفی
  • تابلو راه اندازی یم ضرب و دوضرب (ستاره مثلث)
  • تابلو کنترل دور و راه اندازی نرم با اینورتر یا درایو
  • تابلو های ساختمانی اعم از کنتوری یا جعبه فیوزی
  • و

بست چنگالی

بست چنگالی

بست چنگالی گالوانیزه یکی از متعلقات پر مصرف در سیستم گالوانیزه کشی در پروژه های عمرانی و ساختمانی می باشد و به دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می گردد. این نوع بست که از جنس گالوانیزه بوده و همانطور که از اسم آن مشخص می باشد پایه های آن به حالت چنگکی داخل ریل چفت و روی ریل بسته می شود و کابل و یا لوله ی هم سایز داخل بست متصل شده به ریل وارد می شود سپس توسط پیچ ریگلاژ بالای بست محکم می گردد. بست های چنگالی با گیره ای که در قسمت زیرین خود دارند موجب می شوند تا بست چنگکی به ریل قلاب شوند.

بست چنگالی همچون انواع بست‌ها در ابعاد استاندارد تولید می‌شوند. انتخاب بست‌هایی با قطر بیش از مقدار مورد نیاز، به دلیل امکان انباشت گرد و خاک و مواد خارجی در اطراف لوله‌ها و کابل‌ها، احتمال آسیب‌دیدگی و بروز سانحه را افزایش خواهد داد.

سیستم اتصالی بست چنگالی برق به این صورت است که ابتدا ریل چنگالی بر روی سطح مورد نظر (دیوار یا سقف) نصب شده و سپس بست‌ها بر روی ریل نصب می‌شوند. این سبک اتصال نوعی یکپارچگی در سیستم اتصالی پدید می‌آورد که به شرط انتخاب بست و ریل با ابعاد و جنس مناسب، ایمنی تأسیسات برقی مهار شده به این شیوه را تا حدود زیادی تضمین خواهد کرد.

ویژگی ها و مزیت های بست چنگالی


یکی از مهمترین مزیت های ریل و بست چنگالی این است که امکان دسترسی به کابل ها را به سهولت امکان پذیر می کند. ریل ها از جنس ورق گالوانیزه و در دو نوع سرد و گرم و معمولا به طول شاخه های 1متری قابل عرضه می باشند. از ویژگی های بست چنگالی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مرتب سازی سیم کشی روکار
  • نگهداری انواع لوله و کابل در سایز های مختلف روی دیوار یا سقف
  • نصب راحت روی دیوار و سقف به کمک ریل بست چنگالی
  • افزایش ایمنی کار و محافظت از کابل ها و لوله ها
  • افزایش ایمنی کار به خصوص در هنگام استفاده به عنوان نگهدارنده کابل البته اگر از مدل عایقدار آن استفاده شود.
  • محافظت از کابل ها در برابر صدمه دیدن
  • یکی از متعلقات بسیار پر مصرف و کاربردی در اغلب پروژه های عمرانی و ساختمان سازی
  • بهینه کردن وقت، سرمایه و افزایش ایمنی و سلامتی کار

سایز بست چنگالی گالوانیزه برق


انواع ریل و بست های چنگالی برای کابل و لوله در سایز های مختلف تولید می گردند، که از آن جمله می توان به سایزهای زیر اشاره نمود :

  • بست چنگالی 12-16
  • بست چنگالی 16-22
  • بست چنگالی 22-28
  • بست چنگالی 28-34
  • بست چنگالی 34-40
  • بست چنگالی 40-46
  • بست چنگالی 46-52

این سایزها تا سایز 100میلیمتر ادامه دارد هرچه قطر لوله و کابل ما بیشتر شود باید ضخامت بست و ریل چنگالی بیشتر شود.

فروش ریل و بست چنگالی برق


امروز بست‌ها با مواد مختلفی ساخته می‌شوند. متناسب با شرایط محیطی، احتمال وجود سیالات خورنده و نیز متوسط دمای کابل‌ها و لوله‌ها بست مناسب انتخاب می‌شودبست چنگالی گالوانیزه بهترین انتخاب‌ در محیط‌های خورنده و حساس محسوب می‌شود. در صورت حساسیت کمتر پروژه می‌توان با مشاوره با کارشناس، بست مناسب را انتخاب کرد.

شرکت آداک تجهیز افلاک مهر تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع بست چنگالی برق در برنامه کاری خود قرار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت فروش بست چنگالی برق میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.