پیستون لیفتراک
موتورهای درون سوز لیفتراک از تعدادی قطعات و بخشهای مختلف تشکیل شدهاند که میتوان در انواع برندهای موتور ثابت است. پیستون لیفتراک یکی از قطعاتی است که در انواع موتورهای احتراقی لیفتراک دیده میشود و جزء جداییناپذیر آنها به شمار میرود. این حضور ثابت و همیشگی از اهمیت و نقش آنها در عملکرد لیفتراک تاثیر میگیرد.
نقش پیستون در خودرو
پیستون لیفتراک قطعهای استوانهای شکل و توخالی است که آن را میتوان قطعه ای با یک سر بسته و سر دیگر باز تصور نمود. طول این استوانه کمی بیشتر از قطرش است. البته قطر پیستون در سطح پایینی آن یعنی سطح بازش کمی کمتر از سطح بالایی آن طراحی میشود. این قطعه که عمل رفت و برگشت را درون سیلندر موتور لیفتراک را انجام میدهد، منجر به تراکم مخلوط سوخت و هوا میشود و این مخلوط را برای فرایند احتراق آماده میسازد. پیستون ها معمولا با توان انتقال حرارتی بالا ساخته میشوند. قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است، چرا که ممکن است بالا رفتن دمای آن تحت تاثیر دمای محفظه احتراق منجر به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود.
پیستون لیفتراک همچنین کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. حرکت خطی بالا به پایین آن نیز منشاء نیروی موتور است به این ترتیب که با پایین آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. این نیرو از طریق شاتون به میللنگ منتقل شده و به وسیله آن به نیروی چرخشی تبدیل میشود.
قسمتهای اصلی پیستون لیفتراک
قسمتهای اصلی پیستون ها در انواع مختلف تفاوتی ندارند. اما شکل آنها بسته به نوع موتور، نوع سوخت، سیلندرها، سرسیلندر و… تغییر میکند. اما قسمتهای ثابت و اصلی پیستون عبارتند از:
– تاج: بخش فوقانی پیستون که یکی از قسمتهای متغیر آن است و با مخلوط هوا و گاز برخورد دارد. طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت، احتراق و در نتیجه قدرت تولید شده توسط موتور تاثیر دارد.
– دامنه: بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش، با برش سطحی و با برش کامل طراحی میشود و با شاتون و میللنگ در ارتباط است. دامنه پیستون گاهی قطر کمتری نسبت به تاج دارد. این اختلاف قطر بین نیم تا ۷دهم میلیمتر است.
– شیار رینگ: در قسمت بالای دامنه طراحی میشوند و محل قرار گرفتن رینگها را فراهم میکنند.
– سوراخ گژن پین: این بخش محل قرار دادن گژن پین است. این قطعه که انگشتی نیز نامیده میشود میلهای توخالی است که برای برقراری ارتباط پیستون با شاتون به کار میرود.
معمولا روی دامنهی پیستون در بالا و پایین سوراخهای ریزی نیز جهت نفوذ روغن به داخل پیستون تعبیه میشود.
فروش پیستون لیفتراک
امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پیستون لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پیستون لیفتراک سهند ، پیستون لیفتراک تویوتا ، پیستون لیفتراک سپاهان ، پیستون لیفتراک دوو-دوسان، پیستون لیفتراک کوماتسو، پیستون لیفتراک آریا و... اشاره نمود.
در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.
هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز میباشد. توسعه روزافزون انواع ماشینآلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه میباشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:
پیستون لیفتراک سهند | پیستون لیفتراک تویوتا | پیستون لیفتراک کوماتسو | پیستون لیفتراک دوسان | پیستون لیفتراک سپاهان